Pages

Subscribe:

Selasa, 1 Oktober 2013

Yeah!! I'm Back!!

Assalamulaikum and Hai Everyone..... 


Wah I'm Come back!!!

Seronok nya pabila jari-jari dapat menaip.. Indahnya rasa pasal dapat meluahkan apa yang dah lama terperuk, terpelosok dalam kepala ini

Banyak story nak cakap, banyak cite nak habaq mai tapi masa tak mengizinkan. Semenjak dua, otak aku dah hang dengan malas dunia yang kecil je ni...

WHY??


contohnya hari ni.. adalah satu hamba Allah yang sangat baik .. amin ...
well dia ni nak kata baik adalah ciri sikit-sikit tapi mulut takleh bla... Always lupa diri sendiri and suka menengking tak tentu pasal macam dia sorang ada maruah ... orang lain tu macam haiwan pelihraan ...
padahal orang tu wat kesalahan kecil je kot bukan besar mana pun.. aku tak tahu la bila dia akan sedar apa yang dia wat adalah satu kesalahan ... susah betul ...

aku doa la supaya dia berubah and jadilah manusia yang fikri dulu sebelum cakap.. jangan fikir dia sorang je ada perasaan .. amin...

p/s: ni orang pun ada ka!!

Jumaat, 25 Januari 2013

Miserable Day

Assalamulaikum...

dah lama aku tak menulis... hari ni entah kenapa feel so miserable ... I need some medium to release this concius.. feel unesy inside strongly want to come out today. why me the one need to suffer.. sometimes I think why am I here just waiting the death come to take me away out or what..

Some of they said the one who have the so much challenges  in his/her life are the person Allah love the most but I think I just not the one that certified the Allah love.. but my life still in miserable. my question why is not a query the Allah but just going through me what going wrong inside me until me become  like this.. miserable, uneasy is that me just neglectful all this time ...

what I understand about life are there have to option.. option 1 is survive option 2 is suffer but me on the 3rd option where I survive and suffer... I try to survive but suffer are most likely follow me where ever I go. I hate being hated and also I hate people that make me hate them. so what option that I have to those people.. It is just live them and continue life without think about them or what..

my mom were said before sometime i will become so anger until i can't see the face of people I hate but I will turn upside down when I help the people the hate so much.. so am I the one that have problem... I do not understand.. why? what?  how? where? when? or so whatever happen to me.. am I that need to be blame..

Tonight I like suffer alone with nothing inside my heart like alone in a dark tunnel that don't have any light.. just try to move on without think are being harm or what else.. just keep move on and silent until I found the end of the tunnel.. Is that the live like a dark tunnel ??? Is that so .. What I going to do ???

Is that to keep silent or just to be two faces so no one else found that I was in a dark tunnel currently.. WHAT I GOING TO DO!!!!

Selasa, 25 Disember 2012

Google+

Assalamulaikum...
Aku nak tanya ada tak sape2 yang menggunakan google+.. aku baru nak try ... ada tak sape2 yang tahu ape sebenarnye benda ni ... kalo ada plese komen kat bawah ye ...

Selasa, 11 Disember 2012

Cerita Di Malam Hari

 Hi...

ape kabo suma... lama aku tak menaip pape kat sini. sejak tukar keje  baru masa begitu terhad untuk aku especially aku takde port nak melepaskan pelbagai persoalan dan tanda tanya dalam kepala aku. kesempatan kali ni yang akan aku cuba sempat seberapa sempat yang boleh la ... untuk aku keluar kan ape yang ada kat kepala aku..

sekarang ni aku tengah keje malam ... mata memang mengantuk tahap tak leh bantu ... tetiba je lagu slam bermain main kat kepala aku ... hahhahaha

malam yang sepi aku sendiri
di ingatan tergambar rumah aku
tidak ku sedar mata ku da layu
adakah aku yang bersalah

oh mata bangun la ada banyak kje lagi yang ko nak settle kan ... ble lagi ko nak kasi tapau siapkan tu... kalo ko boleh masuk kan dalam tupperware je takpe la.. ni ko mmg kene duduk n menghadap samapai siap tapi masalah nya as well ko tengok je keje tu mesti mata ko pun nak tido.. hahahaha APTB!!!!

dah cukup aku melaluk kat sini sat lagi aku buka cite ntah pape pulak kang ... eh bagi sape - sape yang menmpunyai tips untuk elakkan mengantuk time ngah kje mlm ... silalah komen dibawah iye ... hahagha chow sin chik ...

Khamis, 31 Mei 2012

Hari Ini Hari Akhir Aku


Hari ni last day aku kat SWM...

nak kata sedih tu tak sangat ... rasa macam aku akan berjumpa semula je dengan dorang ... so kesedihan macam takde sangat dalam diri aku ...

aku tahu and kesian dengan LU JB kerana mereka bakal kekurangan orang nanti... tapi nak wat camne .. kalo aku tak melangkah hari ni .. sampai bile pun aku takkan kehadapan ... setiap kebaikan atau perkara yang kan berlaku bermula dengan langkah pertama ... macam tu jugak lah kehidupan aku..

pasni aku akan terus berkerja dekat DYSON ,, kilang ni wat custom made vacuum ... hope nasib aku akan jadi lebih baik nanti kat sana.. bak kata orang tua - tua .. tapi aku tak tua lagi ... heheheh untung batu tenggelam, untung sabut timbul... tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu...

kepada LU Unit ... En Jef, En Syam, Kq Farah , Kq Yana, Kq Shima, Yus, Darwin, Chot, n Akub thanz for guiding to be a better person as well as you all are very good to me...

kepada team bantuan Yana Kangkar, Abg Mi, Kq Sue, Maziah, team 3R : Buyut, afif , wak lias , bapa ku wak lan hehehehe, Ghani, Din OPU, Aizat and lain-lain .. thank you so much for you kindness...

kepada kawan2 ku kat ofis ... Kq Mei Mei, Kq Noryn, Faiz, Eka, Kq Ina. Paan... thank you so much..

kepada semua yang pernah mengenali aku disini .. aku minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki di atas segala kekhilafan aku terhadap korang semua ... maaf sangat-sangat ye... aku hope korang semua akan sukses selalu ... hepi always... jangan bersedih-sedih.. hehehehehe

insyallah satu hari nanti kita semua akan berjumpa gak ... 

Isnin, 21 Mei 2012

blog is under construction

Sori ea korang yang masih still lagi sudi melawat blog aku ni ... jap aku ngah edit blog ... tapi macam tak sempat nak siap hari ni ... nanti aku sambung lagi ... sori ok!!! huhuuhu